woensdag 21 januari 2009

Ons prinsesje meets Dé Prinses

Op 13 december waren Mira en ik te gast op de nationale familiedag van Defensie. Jaarlijks organiseert Defensie deze dag voor alle familieleden van militairen die met de feestdagen in het buitenland vertoeven en deelnemen aan de vredesondersteunende missies in de Balkan, Afghanistan, Libanon en Tsjaad.
Twee jaar geleden heb ik er vriendelijk voor gepast. Nu, 2 jaar later, is mijn gezinssituatie heel anders en besloot ik om samen met Mira toch een kijkje te gaan nemen.
De familiedagen die maandelijks in de kazerne georganiseerd worden, krikken immers altijd mijn gemoed op. Samen met andere vrouwen ervaringen uitwisselen, elkaar een hart onder de riem steken en vooral eens fijn gezellig samen zijn.
Groot was onze verbazing toen bleek dat uitgerekend aan onze tafel hoog bezoek werd verwacht. Niet alleen minister van defensie, Pieter de Crem, maar ook onze toekomstige Koningin: Prinses Mathilde zouden even bij ons komen zitten om een babbeltje te slaan. En dat geschiede! Omringd door cameraploegen, fotografen en veiligheidspersoneel werden wij even het middelpunt van de belangstelling. Al vergaten we dat snel. Onze prinses is écht heel oprecht en vriendelijk, spreekt veel beter Nederlands dan op TV en maakte zelfs enkele grapjes met ons. Het was een ontzettend fijne ervaring. Jammer dat Mira dit nog allemaal niet beseft, zij had meer interesse voor de grote micro's en de flitsende fototoestellen. Maar later kan ze zichzelf nog eens terug zien op de foto's, die eindelijk in mijn bezit zijn gekomen.

1 opmerking:

Anoniem zei

hihi,

kijk eens hoe wim naar mathilde zit te loeren ;-)

En mira, die heeft het blijkbaar niet zo hoog op met 'ministers van defensie'. Ze gunt hem hem nog geen blik waardig! :-)

dafne