donderdag 21 april 2011

"Oorebelleuh!"

Mira is verzot op "oorebelleuh" en laat zich dus meer en meer kennen als een écht meisje! Ze heeft het van geen vreemden, ook ik heb misschien 25 paar in mijn juwelenkistje liggen.
Zo liep ze al vaak door het huis te paraderen met stickertjes op haar oren of tekende ze stipjes op haar oorlel. "Oorebelleuh!" riep ze ook enthousiast als presentatrices op TV, modellen in boekjes of mensen in onze omgeving oorbellen droegen.
Ik vond haar echter nog veel te jong voor oorbelletjes. Ik zag al gruwelbeelden voor me van gigantische oorknopjes in kleine oorlelletjes of ontstoken gaatjes of ...nog erger: doorgescheurde gaatjes. We zeiden tegen haar: als je groot bent, dan krijg je oorbellen!
In Mira's klasje zaten er echter al enkele meisjes met oorbellen en maar al te vaak mocht ik aanhoren dat kindje X of kindje Y wel oorbelletjes had.
Toen echter bleek dat Mira op school weigerde om naar het toilet te gaan en nog steeds een pamper aan wou naar school, terwijl ze thuis en bij de grootouders wel al 4 maanden mooi op het "potje"(of in Mira's geval: de grote WC) ging, besloot ik het over een andere boeg te gooien. Ik zei haar dat meisjes die flink op school naar het WC-tje gingen, oorbellen kregen. Ik had nooit gedacht dat het zou werken, maar...de dag erna zei Mira: "Ik wil geen pamper meer! Pampers zijn voor baby's." Ik liet haar pamper uit, bracht haar naar school met 2 paar extra stellen kleren en ... als bij wonder...bleek ze die dag mooi naar het toilet te zijn gegaan. Tegen de juf had ze verteld: "Als ik op school naar het wc-tje ga, dan krijg ik oorebelleuh!" Sindsdien is ze volledig droog en gebeurde er noch op school, noch bij de buitenschoolse kinderopvang een ongelukje!
En beloofte maakt schuld...ons Mira kreeg oorbelletjes! Samen met papa trokken we naar de winkel. Mijn onthaalmoeder had me een tip gegeven van een winkel waar beide verkoopsters tegelijk de oorbelletjes schieten in beide oren, zodat je niet na één gaatje de winkel moet verlaten met een hysterisch kind. Tegen Mira zeiden we op voorhand niets...om zoveel mogelijk spanning vooraf te vermijden. Ze gaf geen kik bij het schieten! Trots liep ze naar de spiegel en bewonderde haar oorbellen. We zijn nu 3 weken later en elke avond verzorgt ze nog steeds mee haar gaatjes, waardoor deze heel mooi genezen zijn. Trots showt ze haar "oorebelleuh" aan iedereen...ze is een echt meisje geworden!

Kleine oorbelletjes voor onze flinke meid!

Ook grote meisjes mét oorbelletjes kijken nog graag TV met vriendje Iejoor.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel mooi! Bij welke juwelier ben je geweest? Ik heb mijn tweede paar gaatjes op mijn 16e laten zetten (lang geleden dus ;-) ) bij Thijskens in Bree, en ze staat niet mooi recht...

Emma is hier ook al even aan het vragen achter oorbelletjes. Wij hebben altijd gezegd dat ze op het eerste studiejaar oorbelletjes krijgt. En dat heeft ze heel goed onthouden, dan komen we er echt niet meer onderuit... Nu heb ik haar een velletje plakoorbelletjes gekocht, daar is ze ook weer even zoet mee ;-)

Mira en Robe zei

Wij zijn in Maaseik bij Bling Jewels geweest...twee hele lieve mevrouwen. Ze zijn mooi gezet en ze hadden vele keuze in de oorbellen, dus niet meer zoals bij ons destijds van die lelijke dikke knopjes ;)