maandag 24 augustus 2009

Fotootjes van bij Sandra!

10 maanden, zo lang al, gaat onze kleine spruit 3 dagen per week naar Sandra, haar onthaalmoeder. Ik weet nog hoe moeilijk Johan en ik het vonden om een onthaalmoeder te kiezen, waar we ons -toen nog ongeboren- spruitje heen zouden brengen. We zetten onze wensen en verwachtingen op een rijtje en bezochten enkele onthaalmoeders. Maar hoe maak je de juiste keuze? En dan ga je als ouders op je gevoel af. Bij Sandra was er dé klik! Was het haar enthousiasme? Haar positieve ingesteldheid? Haar zorgzame houding? We kunnen er nog steeds niet de vinger op leggen wat nu precies de doorslag gaf, het voelde instinctief gewoon goed aan...

En het lijkt alsof het gisteren was, toen we Mira voor het eerst naar Sandra brachten (zie blog oktober 2008). Met lood in de schoenen en een klein hartje lieten we haar achter bij haar onthaalmoeder en de andere onthaalkindjes. Voor mama en papa ongetwijfeld een grotere aanpassing dan voor Mira!

Nu 10 maanden later lijkt het alsof het nooit anders was. Mira gaat elke maandag, dinsdag en donderdag (en later ook op vrijdag, als mama's 4-5e er op zit) opgewekt en monter naar Sandra. Ze begint al te kraaien van opwinding als we bij Sandra de oprit op rijden. Mira leert er spelen én delen met andere kinderen in een veilige en geborgen omgeving. Wat wil je nog meer? Een lachend gezichtje als mama haar brengt, een lachend gezichtje als papa haar komt ophalen.

Sandra startte deze week ook met een blog, volledig gewijd aan haar ´schatties´ en enkel toegankelijk voor de mama´s en papa´s die wel eens een blikje achter de schermen willen werpen.
Allemaal stralende, lachende en blozende gezichtjes kleuren haar foto´s ...

Een overzichtje van onze Mira in een collage...(klikken om te vergroten)





Mira en Sandra


"En als Sandra het even te druk heeft met de andere kindjes, dan zal ik wel even op Lotte letten."

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Deborah !

Ik denk dat jouw onthaalmoeder de mama is van een kindje in Fleur haar klasje.
Ik heb haar alleszins al regelmatig op school gezien :-)

Groetjes Kim (van Fleur en Florence)

Mira en Robe zei

Inderdaad Kim,
ze is de mama van Emma! Denk dat ze inderdaad bij Fleur in de klas zit, zijn even oud!

xxx

Sandra (onthaalmoeder) zei

Hoi Deborah en Johan,

Dankjewel voor de mooie woorden over mij, doet echt goed te horen dat jullie zo positief over mij zijn, ik kan dan ook alleen maar bevestigen dat ik graag voor Mira en mijn andere "schatties" iedere dag klaar sta.

Tof dat je de foto's op Mira's blog hebt gezet en mooi gedaan zo met een collage.

xxx San

De Moorkes zei

Nog een paar dagen en dan mag mijn aapje ook naar Sandra gaan! Heb er veel vertrouwen in en laat haar met een gerust hart achter....